Νέες κυκλοφορίες (2016): εκδ. Μέθεξις

Τρία Παραμύθια, Τρία Δέντρα Ο Αστρομικρούλης Σαν αλήθεια και σαν θαύμα

• Ο Αστρομικρούλης – Βασιλική Μουργελά
• Σαν αλήθεια και σαν θαύμα – Καίτη Κάστρο Λογοθέτη
• Τρία Παραμύθια, Τρία Δέντρα – Μαρία Χατζάκη


Ο Αστρομικρούλης – Βασιλική Μουργελά

Ο ΑστρομικρούληςΟ Αστρομικρούλης είναι το πιο μικροσκοπικό αστεράκι του Γαλαξία.

Λόγω του μεγέθους του πιστεύει πως δεν γίνεται αποδεκτός.

Με την βοήθεια όμως του Αστροκαλοσυνάτου, θα καταλάβει πως κάτι τέτοιο δεν ισχύει και θα βρει την λάμψη που έκρυβε μέσα του…..

Ένα διαφορετικό παραμύθι για την ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ.


Σαν αλήθεια και σαν θαύμα – Καίτη Κάστρο Λογοθέτη

Σαν αλήθεια και σαν θαύμαΤο έργο αυτό βασίζεται στο παραμύθι «Σαν αλήθεια και σαν θαύμα» και είναι η αλήθεια της ζωής και το θαύμα της φύσης. Μια πανδαισία πουλιών, ζώων, σπόρων, δέντρων, που τα ενσαρκώνουν ηθοποιοί και προσπαθούν να μας δείξουν πως κι εκείνα σκέφτονται, πονούν, φοβούνται, υποφέρουν.
Μας διδάσκει πως πρέπει να σεβόμαστε τη φύση, που είναι πηγή ζωής, και να μην την καταστρέφουμε, κι ακόμα να μη βασανίζουμε τα ζώα.
Συμπερασματικά θα λέγαμε ότι η ιστορία αυτού του παραμυθιού αναφέρεται σ’ ένα γενναίο και ώριμο Βαλανίδι που ήρθε η ώρα να φύγει από την ψιλή κλωστή που το κρατάει στη Βαλανιδιά Μητέρα του, που το μεγάλωσε και το φρόντισε ώστε να γίνει αυτό που ονειρευόταν, ένα μεγάλο λεβέντικο δέντρο, όπως η ίδια η μάνα του.
Αλλά πριν γίνει δέντρο ήθελε να ταξιδέψει, να πάει μακριά με τα φτερά του ανέμου, πριν ριζώσει κάπου παντοτινά. Στο ταξίδι του συναντά ένα πανέμορφο Κάστανο και ζουν μαζί τη μεγάλη περιπέτεια. Φροντίζουν το ένα το άλλο, γιατί έχουν τρυφερή καρδιά, γι’ αυτό από πάνω έχουν σκληρό κέλυφος, για να την προστατεύουν.
Ένα παραμύθι ονειρικό, όπου υπάρχει ένας αφηγητής που μιλάει με το κοινό –που είναι τα παιδιά–, εξηγεί, ρωτάει.
Κι έτσι κυλάει το παραμύθι, κι έτσι κυλάει η παράσταση. Και στο τέλος μάς μένει το μήνυμα πως το δάσος είναι η ζωή μας, το ζωικό βασίλειο είναι η ζωή μας, και γι’ αυτό οφείλουμε να τα φροντίζουμε, να τ’ αγαπάμε, να τα σεβόμαστε.
Παρελαύνουν Συννεφοβασιλιάδες, Συννεφοβασίλισσες, Χαμομήλια, Μανιτάρια, Κοτσύφια, που ζουν και βασιλεύουν στο δάσος, κι όλοι μαζί τραγουδούν και το τραγούδι αυτό θ’ ακούγεται πάντα στο δάσος, που ζει και θα ζει για πάντα, όσο θα ψάχνει η ανταπόδοση να συναντήσει την καλοσύνη.


Τρία Παραμύθια, Τρία Δέντρα – Μαρία Χατζάκη

Τρία Παραμύθια, Τρία Δέντρα– Μαμά, διάβασε μου ένα παραμύθι!
– Γιατί παιδί μου;
– Γιατί τότε είσαι ολάκερη δική μου. Όταν σε ρωτάω: «Τι σημαίνει αυτό; Τι εννοεί εδώ;» και εσύ διακόπτεις να μου εξηγήσεις. Γιατί με τα παραμύθια ταξιδεύουμε σε τόπους μακρινούς, πέρα κι απ’ τη γη. Γιατί εξάπτουν την φαντασία μου. Με εφοδιάζουν με ελπίδα για την ζωή που έχω μπροστά μου. Μου δείχνουν νόημα και βάθος. Γιατί νικάει το καλό, το αγαθό και η αγάπη.
– Μαμά, διάβασε μου ένα παραμύθι! Να έχει πλοκή ή νόημα. Ένα μεγάλο παραμύθι. Ένα παραμύθι που απευθύνεται σε μεγαλύτερη ηλικία απ’ την δική μου.
– Γιατί παιδί μου;
– Γιατί, μαμά, θέλεις να γίνω έξυπνο παιδί, να καταλαβαίνω πολλά, να έχω ανοιχτά τα μάτια της καρδιάς και του μυαλού μου. Να νιώθω και να σκέπτομαι. Να μαθαίνω δύσκολα νοήματα, δύσκολες λέξεις κι αν τελικά δεν τα καταλαβαίνω, να μένουν μέσα μου εφόδιο για αύριο.
Μαμά μην ξεχνάς:
Έχω σώμα, νου και ψυχή
και τα τρία θέλουν τροφή.
Διάβασε μου ένα παραμύθι!

Πηγή: εκδ. Μέθεξις

Σχολιάστε

